CYKLOTOUR 2013 - JAZERO KLIMKOWKA 2.DEŇ

TRASA : KREMPNA - SWIATKOWA MALA A VEĽKA - ROZSTAJNE - NIEZNAJOWA - WOLOWIEC - GLADYSZOW - SMEREKOWIEC - UŚCIE GORLICKIE - KLIMKOWKA - UŚCIE GORLICKIE - 65 km

ÚČASTNÍCI : LAĎO, EDO, IVO, RADO, ĎOĎO, IVAN

ČAS :   4,5 HOD.

Bike route 2 247 003 - powered by Www.bikemap.net

Druhý deň Cyklotour 2013 začína raňajkami vonku pri chatke. Zásoby máme svoje, tak sa konzumujú, aby sme to mali ľahšie na bicykloch. Vyrážame po deviatej, odovzdali sme kľúče a popri jazeru a hrádzi  odchádzame z Krempnej vľavo na Malú Swiatkowku.  Po asi troch km máme vpravo odbočku k drevenej prawoslavnej cerkvi v Kotani. Zaujímavé je okolie cerkvi s veľkými krížmi, vytesanými z pieskovca. Je ich tu okolo dvadsať. Cerkev je zasvetená sv. Kosmovi a Damianovi, je z prelomu 18. A 19. Storočia, v roku 1841 už bola rekonštruovana.  Z Kotani odchádzame do Malej a Veľkej Swiatkowej, kde sú tiež drevené cerkvi a to z roku 1762 – s farebnou turňou v Malej Swiatkovej, a z roku 1757 vo Veľkej Swiatkowej – s vysokou turňou kvadrového vzhľadu s ozdobným, akoby balkónovým zábradlím. Putovaním ďalej po ceste na juh prechádzame na územie Magurského národného parku. Upútala nás aj značka pri ceste –„Zwolnij !  WILKI !“  Pri odbočke vpravo nám tabuľa

dáva na známosť, že vchádzame na územie národného parku. Po asi troch km prechádzame brodom potok Wisloka a krátko na to /asi 300-400m/ odbočujeme vpravo na spevnenú lesnú cestu. Musíme najprv „podliezť“  závoru a stúpame popri protipožiarnej nádrži  dobrým stúpakom do kopca.  Tu sme sa roztiahli, lebo niekomu to šlapalo dobre, niekomu lepšie a niekomu najlepšie. Ďoďo bol na rozdiel od minulého roka,  teraz na stúpaky dobré natrénovaný, stále mu patrili priečne pozície. Toto stúpanie sa dalo porovnať so Žebrákom z minulého roka. Ďoďo bol prvý, sekundoval mu Rado. Postupne prichádzali ostatní, hore sme si oddýchli a pripravili sa na zjazd. Stále sme s istotou nevedeli, kde sme, lebo plán bol ísť k Radoczynej a tam odbočiť vpravo  na Zdyniu. Aké bolo naže prekvapenie, keď sme po zjazde prišli k drevenej cerkvi vo Wolowci. Bola otvorená aj s návštevníkmi a sprievodkyňou.  Cerkev  Presvetej Bohorodičky je zo 18. Storočia, vo vnútri pekne vymaľovaná aj po bočných stenách.  Ešte sme sa porozprávali so sprievodkyňou po rusnacky, kúpil som si knihu o drevených cerkvach Malopoľska, spýtali sme sa na cestu ďalej Gladyszow a k jazeru Klimkowka. Mladá pani nám všetko ochotne vysvetlila a sme sa pobrali ďalej. Stúpaním novou asfaltkou prichádzame na križovatku , kde odbočujeme vľavo na Krzywu. Po asi 300-400m za vrcholom odbočujeme vpravo na Gladyszow po úzkej asfaltke a perfektným zjazdom dole. Problém je, keď sa oproti objaví auto, lebo cesta lesom je úzka. Prichádzame do Gladyszowa, kde opäť zastavujeme pri drevenej cerkvi z rokov 1938-1939. Stavba je netypická, viac byzantského štýlu, veľa plechovej strechy, ale s proporcionálne pekným vzhľadom. Niekde po ceste dedinou sme minuli drevenú pravoslávnu

cerkev, nachádzajúcu sa na pravej strane cesty. Bola asi niekde v uličke, ktorú sme nechtiac minuli. Na križovatke v dedine odbočujeme vľavo a hneď na svetelnej odbočujeme vpravo na Smerekowiec a Kwiatoň. Prechádzame úsek s novým  asfaltovým povrchom, ale aj úsek, kde sa cesta práve opravuje.  Ďalšia drevená cerkev je v Kwiatoňu, zasvätená sv. Paraskewy, je z druhej polovice 17. Storočia. Najviac ma zaujal ikonostas od majstra Michala Bogdaňskiego  z roku 1904, lebo rovnaký je v cerkvi vo Vyšnej Vladiči. A naša cerkev je z konca 19. Storočia. Ťažko povedať, ktorý z nich bol skôr vyobrazený a namaľovaný.  Aj tu sa zapisujeme do knihy návštev a lepím tam našu zelenobielu BaLTurS-acku vlajočku. Z Kwiatoňa to už máme dole kopcom do Uscia Gorlickieho, kde začína jazero Klimkowka. Veľmi radi by sme si už dali jedlo aj nejaké to pivko, ale ešte nemáme záver dnešnej etapy, ale čo je hlavnejšie, potrebujeme nájsť nocľah. Preto po krátkom krúžení pokračujeme do obce Klimkowka. Po asi siedmich km stúpania a klesania popri jazere prichádzame do obce Klimkowka. Márne hľadáme ubytovanie, všetko je obsadené z nám už známeho dôvodu – predlženého víkendu. Nakoniec si predsa len nájdeme čas na pivko a jedlo, no nezdržiavame sa dlho. Vraciame sa späť do Uscia Gorlickieho  a cestou schádzame k jazeru, preskúmať ubytovanie. Druhý zjazd k vode je už

odpočinkový, urobíme si foto vo vode. Na kúpanie nieje čas, lebo nemáme ubytovanie. Sme v rovnakej pozícii ako včera. Pri jazere sme si dali ešte zmrzlinu a odchádzame opäť na hlavnú cestu.  Nakoniec prichádzame až do Uscia Gorlickieho, kde sa nám nakoniec po viacerých peripetiách a neúspešných pokusoch podarí nájsť ubytovanie, ale tak, že ja s Ivom B. sme v jednom dome a ďalší piati v druhom dome. Nevadí, hlavne že máme kde spať. Večer sme sa zišli v miestom bare, kde sme si dali večeru s jontovým bielopenovým nápojom a ešte trošku zaprážky  na izbe u Ďoďa a Rada.  Rado nám už večer oznámil, že zajtra ráno odchádza do Giraltoviec, kvôli rodinnej oslave /svokor mal sedemdesiatku/.  Takže náš plán na ráno bol stretnúť sa pri obchode okolo deviatej hodiny.  Aj druhý deň boli problémy s ubytovaním, ale nakoniec to šťastne dopadlo, aj keď až večer o pol siedmej.

CELÁ TRASA 2. DŇA TU : www.bikemap.net/sk/route/2247003-cyklotour-2013-jazero-klimkowka-2/