CYKLOTOUR 2015 LUTOWISKA-USTRZYKI DOLNE, 5.deň

TRASA 5. deň :  USTRZYKI DOLNE - USTJANOWA GÓRNA - LOBOZEW DOLNY - LOBOZEW GÓRNY - TELESNICA - LOBOZEW GÓRNY A DOLNY - SOLINA HRÁDZA - LOBOZEW - USTRZYKI DOLNE - 44 km,

ÚČASTNÍCI :  LAĎO, EDO, ĎOĎO, VASIĽ, RADO A SEŇOR

ČAS :   5 HOD. -  pohodové tempo, asfaltovou cestou

A máme tu posledný deň našej cyklotour. Balíme už všetky svoje veci, dojedáme všetko čo v kuchyni a chladničke máme, porobíme aký-taký poriadok a ideme sa rozlúčiť s domácou pani. Ubytovanie bolo výborné, mali sme vlastne všetko čo sme potrebovali, vrátane teplej vody na každodenné sprchovanie  kompletne vybavenej kuchyne. Aj domáca pani bola spokojná, že sme u nej strávili nie dve ale štyri noci. Odchádzame autom  opäť do Ustrzykov Dolnych. Dnes je naplánovaná trasa k Solinskému jazeru na hrádzu. Ideme na západ cez Ustianowú Gornu kde pozeráme gr.kat. cerkev sv. Paraskevy z 1792 roku. Z hlavnej cesty na Lesko a Sanok odbočujem vľavo na Solinu. Čaká nás extrémne stúpanie a potom klesanie do Lobozewu Gorneho, tade popri drevenom kostolíku vľavo od cesty opäť extrémne stúpame a klesáme do Telesnica, odtiaľ sa vraciame späť posledným stúpaním do Lobozewa Gorneho potom Dolného až prichádzame z východnej strany ku hrádzi Solinského jazera. Je teplá nedeľa, takže turistov a návštevníkov tu je viac než dosť. Prichádzame až tesne na pláž. Zatiaľ čo Vasiľ, Ďoďo a Rado idú hľadať nejakú reštauráciu, kde sa dá dobre najesť, ja s Edom a Seňorom ideme na pláž, aby sme sa v jazere okúpali. Voda je vynikajúca a takéto osvieženie v teple príde vhod.  Po kúpaní ideme aj my jesť a potom si dáme prechádzku po hrádzi až na druhý koniec aj pomedzi stánky so suvenírmi a rôznym iným tovarom. Okolo pol tretej odchádzame z hrádze. Čaká nás opäť stúpanie za Lobozowom, aby sme sa tou istou cestou vrátili do Ustrzykov Dolných. V Ustrzykoch sa zastavujeme na rinku, kde sa pri fontáne umyjeme a osviežime. Nedá nám odísť bez toho, aby sme si nedali točenú zmrzlinu. Bola chutná ale na môj vkus veľmi prechladená. Dnes máme za sebou 45km a  nastúpali sme 820 m. Po pol hodine nakladáme bicykle do dodávky, odchádzame na západ do Leska a potom cez most do Huzele a skratkou do Tarnavy Gornej a Dolnej, kde odbočíme vľavo na Komanczu. Povinnou zastávkou je prameň pod hranicou, načerpáme čerstvú vode a poďho priamo domov. Po ceste vykladáme Seňora, Vasiľa, Eda a pri Lune aj Rada a Ďoďa. Odvážam domov aj svoje veci a ideme trocha posedieť do Luny, zhodnotiť celú cykloakciu a vymeniť si svoje pojmy a dojmy. Prešli sme spolu zhruba 280 km a nastúpali sme asi 3460m. Ďalší rok sa tešíme na Beskid Nízky asi opäť s dodávkou.