CYKLOTÚRA BRODY - VEĽKÝ OKRUH 6.2016

TRASA :  ML - PALOTA - KPMANCZA - RZEPECZ - PRELUKI - DUSZATYN - SMOLNIK - LUPKOVSKÝ TUNEL - PALOTA - ML - 67 km,

ÚČASTNÍCI :  EDO, MARTIN, MAROŠ, ĽUBO, ŽELKA, LAĎO

ČAS :   6,5 HOD. -  pohodové tempo, asfaltová cesta a lesné asfaltové cesty, 7 brodov riekou Oslawa

Po dlhšej dobe sa schádzame na spoločnú cyklotúru. Želke ešte po desiatej mením dušu na zadnom kolese, preto trochu meškáme. Edo prišiel s kamarátom Maťom a Ľubo zas s Marošom. Vydávame sa na brody do Poľska. Pri stúpaní do paloty sa dohadujeme, že pôjdeme veľký okruh brodov a teda cez Rzepecz na Preluki a Duszatyn a Smolnik, vracať sa budeme cez tunel. V Laboreckom sedle na hranici si dávame krátky odpočinok. Pozorujeme pritom troch motorkárov, ktorí poľsku časť cesty využívajú ako pretekársky img_0030.jpgokruh. Stojíme samozrejme aj pri studničke. Vyzerá, že bude teplo, tak tekutiny je potrebné doplniť. V skupinke schádzame na hlavnú cestu a prichádzame do Komancze, odkiaľ pokračujeme na Rzepecz. Tu hneď za obchodom odbočujeme vpravo a po cca1 km prichádzame k prvému brodu. Cesta je ideálna na cykloturistiku. V Prelukách  vidíme, že z Komancze zrekonštruovali cestu na novú panelovú, my však neodbočujeme vpravo, ale ideme ďalej prielomom Oslawy. Dlhšiu prestávku si robíme po krátkom stúpaní na vrchole,  odkiaľ je vidieť most úzkokoľajky nad riekou Oslawa. Edo s Maťom zišli dole na most, aby som ich tam vyfotil. Ešte dáme spoločné foto v pozadí img_0055.jpgs mostom a ideme ďalej do Smolníka. Pri ďalších brodoch za Duszatynom stretávame aj motorkárov. V Smolníku ideme do „našej záhrady“. Našim „novým“ chlapcom Marošovi a Maťovi sme poukazovali interiér reštaurácie a miestneho vezenia, dávame si čapáka a niečo zajesť z vlastných zásob. Dobre odpočinutí odchádzame zo Smolníka a po asi 500m odbočujeme vľavo na protipožiarnu cestu, kde okolo chaty na konci sveta sa dostávame na cestu k železničnej stanici Lupkow. Aj tu urobíme jedno spoločné foto a ideme popri trati k tunelu, ktorí pešo img_0093.jpgprechádzame na našu stranu. Opäť spoločné foto pri južnom portáli a už schádzame lesnou asfaltkou do Paloty. Pri zjazde „utrpel“ Maroš defekt na zadnom kolese, meníme len dušu, všetkého sa zhostil Edo, my sme mu len držali palce. Občas niekto niečo podpichol, ale nakoniec po pár minútach ideme ďalej a po prekročení rampy už to ide až do Vydrane, kde nás opúšťa Ľubo s Marošom. V Medzilaborciach na kruhovom odchádza Edo s Maťom, so Želkou sme poslední, ktorí končíme trasu. Počasie nám vyšlo a trasa bola suprová. Ide o okruh mierne náročný, zaujímavý, vedúci peknou prírodou – brodmi riekou Oslawou. Jednoznačne doporučujem pre návštevníkov našich končín.